این ویژگی ها مهمترین دلایلی است که شما به فکر فرستادن فرزند خود به دبیرستان خصوصی یا همان غیردولتی یا غیر انتفاعی هستید.

وقتی به فکر فرستادن فرزندتان به مدرسه خصوصی می‌افتید، زمان زیادی را صرف بررسی وب‌سایت‌های مدرسه خواهید کرد. همانطور که این کار را انجام می دهید، به خاطر داشته باشید که آنچه را که مدارس می خواهند ببینید را می بینید. وب سایت مدرسه خصوصی را به عنوان درب ورودی و ورودی آن در نظر بگیرید، ایده خواهید گرفت. هنگامی که به مرحله بعدی فرآیند جستجوی مدرسه رسیدید، به دنبال پنج ویژگی زیر باشید که هر مدرسه خصوصی خوب باید داشته باشد. انجام بررسی های لازم زمان زیادی از شما می گیرد، اما برای تأیید اینکه مدارس در لیست کوتاه شما نیازها و الزامات شما را برآورده می کنند ضروری است.

کلاس های کوچک

کلاس های کوچک در بالای لیست ویژگی هایی هستند که هر مدرسه خصوصی باید داشته باشد. اگر دبیرستان خصوصی مورد نظر شما کلاس های کوچکی ندارد، چه فایده ای دارد که فرزندتان را از مدرسه دولتی خارج کنید؟ بدیهی است که صفت کوچک را می توان به طرق مختلف تفسیر کرد. به طور معمول، اندازه کلاس 12-15 دانش آموز به دانش آموزان اجازه می دهد تا تعامل زیادی با معلم خود داشته باشند. این تعامل بخش مهمی از یادگیری است و یکی از ویژگی هایی است که هنگام فرستادن فرزند خود به دبیرستان خصوصی باید به دنبال آن باشید.
کلاس های کوچک به این معنی است که فرزند شما فقط یک عدد نخواهد بود. او نمی تواند از میان شکاف ها بیفتد. او نمی تواند در یک کلاس کوچک پنهان شود. برخی از نوجوانان ترجیح می دهند به جای مشارکت، روی لبه ها بنشینند و مشاهده کنند. یک کلاس کوچک دانش آموزان را به بحث و فعالیت می کشاند. از منظر تدریس، کلاس های کوچک مفید هستند زیرا معلم می تواند عملکرد هر دانش آموز را ببیند. نظم و انضباط به عنوان یک قاعده در یک دبیرستان خصوصی مسئله ای نیست، بنابراین اندازه کلاس های کوچک تأثیر کمی بر آن جنبه از مدیریت کلاس دارد. مزیت داشتن تعداد کمی دانش آموز در کلاس این است که آموزش و یادگیری می تواند اتفاق بیفتد. از آنجایی که فرزند خود را برای یادگیری به یک مدرسه خصوصی می فرستید، اندازه کلاس کوچک ویژگی مورد نظر شما است.

معلمان واجد شرایط

منظور از واجد شرایط بودن، داشتن مدرک اول در موضوع مورد تدریس است که با مدرک پیشرفته تکمیل می شود. درس مورد نیاز باید اشتیاق درونی معلم را برای آن تخصص موضوعی تقویت کند. مثلاً اگر معلمی در حال تدریس فیزیک یا حساب دیفرانسیل و انتگرال است، باید در آن درس ها مدرک اول قابل احترامی داشته باشد، ترجیحاً با ممتاز. افزودن مدرک کارشناسی ارشد در این رشته ها بسته را تکمیل می کند. مدرک ترمینال خوب است اما لازم نیست.

علاوه بر مدارک تحصیلی معلمان، به دنبال تجربه زیادی در تدریس موضوعات باشید. آموزش همه چیز برای الهام بخشیدن به جوانان است. اگر معلمی نه تنها به موضوع خود علاقه مند باشد، بلکه بتواند آن را با اشتیاق و به طور موثر آموزش دهد، در این صورت فرزند شما از آن سود خواهد برد.

برخلاف معلمان مدارس دولتی، معلمان مدارس خصوصی اتحادیه نیستند. در نتیجه اگر معلمی ناکارآمد یا بدتر از آن بی کفایت باشد، مدرسه قرارداد او را تمدید نخواهد کرد. هیچ انتظاری برای جلسات بی پایان و فرآیندهای تجدیدنظر طولانی مدت وجود نخواهد داشت.

حس اجتماع

حساس اجتماع در یک دبیرستان خصوصی چیزی است که شما احساس و تجربه می کنید. یک مدرسه یا آن را دارد یا ندارد. مدیران مدارس خصوصی و هیئت علمی معمولاً این را در اولویت قرار می دهند زیرا جامعه درس های زندگی بسیاری را به دانش آموزان می آموزد. اکثر مدارس خصوصی سعی می کنند فارغ التحصیلانی تولید کنند که از دنیای اطراف خود آگاه باشند. مهمتر از آن، به آنها یاد داده می شود که به حقوق و نظرات دیگران احترام بگذارند.
جامعه به این معنا نیست که اعضای آن به روبات‌های بی‌چهره و یکدستی تبدیل شوند که همه یکسان عمل می‌کنند و فکر می‌کنند. در واقع، کاملا برعکس است. جوامع مدارس خصوصی فردیت و منحصر به فرد بودن را تشویق می کنند. آنها همچنین به همین صفات و صفات در اعضای مختلف خود احترام می گذارند.
یک جامعه نگران و پر جنب و جوش در یک مدرسه شبانه روزی اهمیت ویژه ای دارد. وقتی هفته‌ها به‌طور 24 ساعته در مدرسه هستید، برای جامعه مدرسه که خانواده شما هستند ارزش قائل می‌شوید.

برنامه های ورزشی گسترده

برنامه‌های ورزشی، و برنامه‌های هنری، اغلب در مدارس دولتی به عنوان برنامه‌های اضافی در نظر گرفته می‌شوند. به محض اینکه یک منطقه مشکلات بودجه ای داشته باشد، هزینه های اضافی کاهش می یابد. از سوی دیگر، مدارس خصوصی بر این عقیده هستند که برنامه‌های ورزشی و هنری تعادلی را برای فرآیندهای یادگیری و بلوغ در جوانان در دوران دبیرستان فراهم می‌کند.

به همین دلیل است که متوجه خواهید شد که بیشتر دبیرستان‌ها زمان زیادی را اختصاص می‌دهند، معمولاً یک بعدازظهر کامل، زمانی که کل بدن دانش‌آموزان برای انجام تمرینات جدی و فعالیت‌های ورزشی به میدان می‌آیند. بله، اگر تمایل شما این است، می‌توانید ورزش‌های دانشگاهی انجام دهید، اما اکثر مدارس طیف وسیعی از ورزش‌ها را ارائه می‌دهند تا همه بتوانند در آن شرکت کنند. همانطور که به سرعت متوجه می شوید که در لیست کوتاه خود از مدارس بازدید می کنید، برنامه های ورزشی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی و هدف مدرسه هستند.

معلمان نیز در برنامه ورزشی شرکت دارند. در حالی که دانش آموزان از خانه خارج می شوند، دیده نمی شوند که از محوطه دانشگاه خارج شوند. مشارکت اعضای هیئت علمی به فرزند شما اجازه می دهد تا معلمان خود را در موقعیتی کاملاً متفاوت از محیط معمول کلاس درس ببیند.

 

فعالیت های فوق برنامه

فعالیت های فوق برنامه در مدارس دولتی به میل بودجه و معلمان زنده می ماند. در مدارس خصوصی اینطور نیست. برنامه های فوق برنامه، همانطور که اغلب نامیده می شود، بخشی از رویکرد متعادل به یادگیری و بلوغ است که اکثر مدارس خصوصی احساس می کنند بخش مهمی از ماموریت است.

برخلاف مدارس دولتی، معلمان مدارس خصوصی ملزم به مشاوره یا هدایت یک فعالیت فوق برنامه به عنوان یکی از وظایف خود هستند. این به فرزند شما اجازه می دهد تا معلم خود را در نقشی متفاوت از معلم ریاضی خود ببیند. معلم ریاضی به فردی باحال تبدیل می شود که کوهنوردی را به اندازه فرزند شما دوست دارد.

هنگام بازدید از مدارس، به دنبال این ویژگی های برنامه هر مدرسه باشید. اکثر دبیرستان های خصوصی این ویژگی ها را ارائه می دهند. آنها دلایل اصلی هستند که شما تصمیم می گیرید فرزند خود را به مدرسه خصوصی بفرستید.

انتخاب مدرسه خصوصی مناسب برای فرزندتان زمان بر است. این فرآیند بخش های زیادی در خود دارد. سعی نکنید یکباره این کار را انجام دهید. راحت باش. به آنچه می بینید و دیده اید فکر کنید. هرگز فراموش نکنید که می دانید چه چیزی برای فرزندتان بهترین است.

منبع

 

 

مشاهده گالری تصاویر  و فهرست کامل فضای مدرسه، تجهیزات و برنامه های دبیرستان بزرگمهر رشت و تور مجازی مدرسه

بهترین دبیرستان رشت بهترین مدرسه رشت - بهترین دبیرستان پسرانه رشت - بهترین مدرسه پسرانه رشت - بهترین دبیرستان دوره اول پسرانه رشت